Passa al contingut principal

CONTES AMB ONOMATOPEIES/CUENTOS CON ONOMATOPEYAS

CATALÀ:Hola a tothom!
Avui us porto un altre recurs per a la consciència fonològica. Forma part del Programa de consciència fonològica de l’Enriqueta Garriga, el primer apartat (Número 3 del programa) fa referència a Jocs d’escoltar. Aquí en teniu el resum.
A l’última activitat, vam estar practicant les onomatopeies dels animals. Ara, és hora d’escoltar un conte i, cada vegada que surt un animal, els alumnes hauran de fer el seu soroll amb onomatopeies. Us porto dos contes: els tres porquets i la rateta presumida, però podeu fer-ho amb els que tingueu a l’aula. Els podeu imprimir de la mateixa mida que el programa resum i així ho podreu desar tot junt a la mateixa carpeta.
Aquí teniu els contes, al final veureu que teniu les imatges dels personatges per si les voleu anar ensenyant.
Conte onomatopeies els tres porquets
CASTELLANO:
¡Hola a todos!
Hoy os traigo otro recurso para la conciencia fonológica. Forma parte del Programa de conciencia fonológica de la autora Enriqueta Garriga. El primer apartado hace referencia a juegos de escuchar. En la última actividad estuvimos practicando las onomatopeyas de los animales. Ahora escucharemos cuentos donde salen animales y cada vez que salga uno haremos su sonido. Se me han ocurrido dos cuentos: el de la ratita presumida y el de los tres cerditos, pero lo podéis hacer con cualquier cuento que conozcáis o tengáis en casa o en el aula. 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La