Passa al contingut principal

ABECEDARI/O

CATALÀ:
Hola a tothom! Avui us porto una nova proposta. Un joc de cartes per repassar l’abecedari.
Funcionament: Es reparteixen les cartes entre tots els alumnes i les alumnes, es pot fer en petit grup o en gran grup i els alumnes tindran més o menys cartes. Es comença per la lletra A. El primer alumne diu: jo tinc la lletra A, qui té la lletra B? I segueix l’alumne que té la lletra B, així fins que hem completat l’abecedari.
És un joc ràpid per fer a estones i anar repassant l’abecedari de manera que no sigui feixuga.
Aquí teniu l’enllaç amb el joc de cartes: Jo tinc, qui té l'abecedari
Quan imprimiu el pdf feu-ho a opció múltiple ja que si no gastareu un full per targeta.
PD: Podeu cronometrar-los, com més se sàpiguen l’alfabet més ràpid podran anar perquè podran anticipar-se a la lletra que ha de venir!
CASTELLANO:
¡Hola a todos! Os traigo una nueva propuesta. Un juego de cartas para repasar el abecedario.
Funcionamiento: Se reparten las cartas entre todo el alumnado, se puede hacer en pequeño o gran grupo y los alumnos tendrán más o menos cartas. Empieza el alumno/a que tenga la letra A. EL primer alumno dice: Yo tengo la letra A, ¿Quién tiene la letra B? Y así sucesivamente sigue el alumno que tiene la letra B hasta completar el abecedario.
Es un juego rápido para hacer a ratos e ir repasando el abecedario de manera que no se haga pesado.
Aquí tenéis el enlace con el juego de cartas: Yo tengo, quién tiene (abecedario)
Cuando imprimáis el pdf hacedlo en múltiple ya que si no gastaréis un folio por tarjeta.
PD: Podéis cronometrarlos, cuánto más se sepan el alfabeto más rápido lo conseguirán, ¡porque podran anticiparse a la letra que vendrá!



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La