Passa al contingut principal

LECTURA COMPARTIDA

CATALÀ:
Hola! Avui us porto un recurs per fer lectures comprensives en grup, és a dir, lectura compartida.
Funcionament: es reparteixen els diferents rols entre els membres de l’equip:
- Lector: llegeix en veu alta.
- Endeví: prediu com acabarà el text.
- Detectiu: va preguntant les paraules que no sap.
- Preguntador: fa preguntes sobre el text.
- Periodista: fa un resum sobre el que s’ha llegit.
Podem fer tota la lectura seguida (depèn de si és més llarga o més curta) o dividir-la en parts i anar canviant els rols (això una vegada ja tinguin una mica de pràctica).
PD: Podeu modificar els rols segons les vostres necessitats o afegir-ne d’altres!
Aquí teniu el material necessari, targetes i instruccions per si se’ls oblida la tasca del seu rol:
Targetes lectura compartida
CASTELLANO:
¡Hola! Hoy os traigo un recurso para hacer lecturas comprensivas en grupo, es decir, lectura compartida.
Funcionamiento: se reparten los diferentes roles entre los miembros del equipo:
- Lector: lee en voz alta.
- Adivino: predice cómo acabará el texto.
- Detective: va preguntando las palabras que no sabe.
- Preguntador: hace preguntas sobre el texto.
- Periodista: hace un resument sobre lo que se ha leído.
Podemos hacer la lectura toda seguida (dependiendo de si es más corta o más larga) o dividirla en partes e ir cambiando los roles (esto una vez ya tengan un poco de práctica).
PD: ¡Podéis modificar los roles según vuestras necesidades o añadir otras!
Aquí tenéis el material necesario, targetas e instrucciones por si se le olvida al alumnado en que consiste su rol:
Cartel lectura compartida
Tarjetas lectura compartida




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La