CATALÀ:
Hola!
Avui us porto un recurs per fer lectures comprensives en grup, és a dir,
lectura compartida.
Funcionament: es reparteixen els diferents
rols entre els membres de l’equip:
- Lector:
llegeix en veu alta.
- Endeví:
prediu com acabarà el text.
- Detectiu:
va preguntant les paraules que no sap.
- Preguntador:
fa preguntes sobre el text.
- Periodista:
fa un resum sobre el que s’ha llegit.
Podem
fer tota la lectura seguida (depèn de si és més llarga o més curta) o
dividir-la en parts i anar canviant els rols (això una vegada ja tinguin una
mica de pràctica).
PD:
Podeu modificar els rols segons les vostres necessitats o afegir-ne d’altres!
Aquí
teniu el material necessari, targetes i instruccions per si se’ls oblida la
tasca del seu rol:
Targetes lectura compartida
CASTELLANO:
¡Hola! Hoy os traigo un recurso para hacer lecturas comprensivas en grupo, es decir, lectura compartida.
Funcionamiento: se reparten los diferentes roles entre los miembros del equipo:
- Lector: lee en voz alta.
- Adivino: predice cómo acabará el texto.
- Detective: va preguntando las palabras que no sabe.
- Preguntador: hace preguntas sobre el texto.
- Periodista: hace un resument sobre lo que se ha leído.
Podemos hacer la lectura toda seguida (dependiendo de si es más corta o más larga) o dividirla en partes e ir cambiando los roles (esto una vez ya tengan un poco de práctica).
PD: ¡Podéis modificar los roles según vuestras necesidades o añadir otras!
Aquí tenéis el material necesario, targetas e instrucciones por si se le olvida al alumnado en que consiste su rol:
Cartel lectura compartida
Tarjetas lectura compartida
CASTELLANO:
¡Hola! Hoy os traigo un recurso para hacer lecturas comprensivas en grupo, es decir, lectura compartida.
Funcionamiento: se reparten los diferentes roles entre los miembros del equipo:
- Lector: lee en voz alta.
- Adivino: predice cómo acabará el texto.
- Detective: va preguntando las palabras que no sabe.
- Preguntador: hace preguntas sobre el texto.
- Periodista: hace un resument sobre lo que se ha leído.
Podemos hacer la lectura toda seguida (dependiendo de si es más corta o más larga) o dividirla en partes e ir cambiando los roles (esto una vez ya tengan un poco de práctica).
PD: ¡Podéis modificar los roles según vuestras necesidades o añadir otras!
Aquí tenéis el material necesario, targetas e instrucciones por si se le olvida al alumnado en que consiste su rol:
Cartel lectura compartida
Tarjetas lectura compartida
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada