Passa al contingut principal

ONOMATOPEIES D'ANIMALS/ONOMATOPEYAS DE ANIMALES

CATALÀ: Hola a tothom! Aquí us porto un recurs per seguir practicant la consciència fonològica. Aquests recursos, com ja sabeu, formen part de les primeres activitats del Programa de consciència fonològica de l’Enriqueta Garriga. Recordeu que aquí en teniu el resum. Aquesta activitat concretament faria referència a l’apartat 3: Jocs d’escoltar.
En aquest cas, teniu per practicar les onomatopeies dels animals, és un recurs senzill que ens servirà per activitats posteriors. Simplement, aneu practicant amb els alumnes quines son les onomatopeies que fan cadascun dels animals. També podeu proposar jocs com que un alumne agafa una targeta sense que els altres la vegin, fa la onomatopeia de l’animal que li ha sortit i els altres l’han d’encertar! Aquí teniu les imatges i les onomatopeies d’uns quants animals. Recordeu que per facilitar la feina podeu ajudar-vos d’un tallador de cercles de 5cm com aquest: tallador de cercles
Aquí teniu les imatges: Animals i onomatopeies
CASTELLANO:
Hoy os traigo un recurso para seguir practicando la conciencia fonológica. Estos recursos, como ya sabéis forman parte  de las primeras actividades del programa de conciencia fonológica de Enriqueta Garriga. Esta actividad concretamente hace referencia al apartado Juegos de escuchar.
En este caso, tenéis para practicar las onomatopeyas de los animales, es un recurso sencillo que servirá para actividades posteriores. Simplemente id practicando con los alumnes cuáles son las onomatopeyas que hace cada uno de los animales. También podéis proponer juegos como que un alumno coja una tarjeta sin que los otros la vean, hace la onomatopeya del animal que le ha salido y entonces los demás lo tienen que acertar. 
Aquí tenéis las imágenes y las onomatopeyas de unos cuantos animales. Recordad que para facilitaros la faena podéis ayudaros de un cortador de círculos de 5cm como este: cortador de círculos 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La