Passa al contingut principal

PROGRAMA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Hola a tothom!

Aquest és l’apartat on anem penjat tot el relacionat amb la Consciència Fonològica. Trobo que és IMPRESCINDIBLE treballar-la com a base de la lectoescriptura. Resumint molt molt: el nostre sistema es basa en els fonemes, per tant, els alumnes han de ser capaços d’escoltar-los i distingir-los, és a dir, ser-ne conscients, per després poder-los substituir per lletres.
El programa original de l’Enriqueta Garriga el podeu trobar aquí: Programa Consciència Fonològica
Es tracta d’un programa de 175 pàgines en algun cas una mica feixugues, per això m’he pres la llibertat de fer un Power Point amb una diapositiva per cada activitat.

Jo el que faig és imprimir les diapositives i posar-les en carpetes. A cada carpeta hi poso l’explicació de l’activitat i el seu material pertinent.



El programa té aquests apartats:
3-Jocs d’escoltar.
4-Rimar.
5-Paraules i frases.
6-Consciència de síl·laba.
7-Sons inicial i final.
8-Fonemes.
9-Introducció a les lletres i a lletrejar.
10- Avaluació

Comentaris

  1. hola, excelente material, tendrás el programa en español???

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, disculpa no había visto tu comentario. De momento no estará en español, si consigo tiempo para traducirlo avisaré por instagram. Gracias

      Elimina
  2. Moltíssimes gràcies per aquest resum del programa! L'estic treballant a cicle inicial i és molt interessant i em va molt bé!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1 al 11, programa complet (CATALÀ)

Dossier que inclou el vocabulari  i els  exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier complet aula d'acollida Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i Cohesió Social, 2006 - Ara i Adés. Ap...

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no puede...

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La ...