CATALÀ:
- SILUETA: Associem les imatges amb la seva silueta, ho podem fer jugant al memory.
- COLOR:Classifiquem les fruites en cistells per colors, en aquest pack en tenim 4: vermell, verd, groc i lila.
- SIMETRIA:Moltes de les fruites son simètriques, les podem retallar per la meitat per unir o podem demanar-los que amb un llapis o retolador marquin l'eix de simetria.
- GRAN-PETIT:Classifiquem les fruites segons la mida, cadascuna al seu cistell corresponent. També podem ajuntar cada fruita amb la seva versió més petita.
- PUZZLE: Retallem més gran o més petit per augmentar la dificultat.
- ESCRIPTURA:Treballem l'escriptura del vocabulari que estem treballant.
TEMPORADA:Classifiquem les fruites segons la seva temporada.Quines són les fruites d'aquesta temporada?
- SERIES:Fem series combinant les fruites, per exemple per colors.
- COMPTEIG: Escrivim a cada cistell el nombre de fruites que haurem de col·locar.
- ALIMENTS SALUDABLES:Parlem de si les fruites i verdures són aliments saludables. En mengem les quantitats recomanades al dia? Quines ens agraden més?
- VOCABULARI: Treballem el vocabulari de fruites i verdures.Les anomenem, escrivim, utilitzem en frases...
- DICTAT DE FRUITES: Diem al nen o nena una fruita i l'ha de trobar i col·locar i així una darrera l'altra. És un tipus de dictat on no cal saber escriure.
- ENDEVINALLES:Juguem a les endevinalles. Us deixo alguns enllaços:
Vídeo d'endevinalles en català
Endevinalles de fruites
Endevinalles de fruites i verdures
Descripcions de fruites
- QUINA FRUITA SOC? Agafem una targeta i el company/a no la pot veure. A continuació fem preguntes de sí/no fins que endevinem de quina fruita es tracta.
- POEMES:Aprenem poemes d'alguna de les fruites o els creem nosaltres mateixos.
- CÀLCUL: Sumem (per exemple les quantitats de dos cistells), restem (traiem fruites d'un cistell), multipliquem (tenim per exemple tres cistells amb el mateix nombre de fruites cadascun), dividim (per exemple, repartim les fruites en els cistells de manera que quedin les mateixes a cadascun).
- PROBLEMES: Per exemple, tenim 6 pomes en un cistell i se'n fan malbé la meitat. Quantes pomes bones queden?
Aquestes són només algunes idees, segur que se us acudeixen moltes més! Espero que us sigui molt útil!
- SILUETA: Associem les imatges amb la seva silueta, ho podem fer jugant al memory.
- COLOR:Classifiquem les fruites en cistells per colors, en aquest pack en tenim 4: vermell, verd, groc i lila.
- SIMETRIA:Moltes de les fruites son simètriques, les podem retallar per la meitat per unir o podem demanar-los que amb un llapis o retolador marquin l'eix de simetria.
- GRAN-PETIT:Classifiquem les fruites segons la mida, cadascuna al seu cistell corresponent. També podem ajuntar cada fruita amb la seva versió més petita.
- PUZZLE: Retallem més gran o més petit per augmentar la dificultat.
- ESCRIPTURA:Treballem l'escriptura del vocabulari que estem treballant.
TEMPORADA:Classifiquem les fruites segons la seva temporada.Quines són les fruites d'aquesta temporada?
- SERIES:Fem series combinant les fruites, per exemple per colors.
- COMPTEIG: Escrivim a cada cistell el nombre de fruites que haurem de col·locar.
- ALIMENTS SALUDABLES:Parlem de si les fruites i verdures són aliments saludables. En mengem les quantitats recomanades al dia? Quines ens agraden més?
- VOCABULARI: Treballem el vocabulari de fruites i verdures.Les anomenem, escrivim, utilitzem en frases...
- DICTAT DE FRUITES: Diem al nen o nena una fruita i l'ha de trobar i col·locar i així una darrera l'altra. És un tipus de dictat on no cal saber escriure.
- ENDEVINALLES:Juguem a les endevinalles. Us deixo alguns enllaços:
Vídeo d'endevinalles en català
Endevinalles de fruites
Endevinalles de fruites i verdures
Descripcions de fruites
- QUINA FRUITA SOC? Agafem una targeta i el company/a no la pot veure. A continuació fem preguntes de sí/no fins que endevinem de quina fruita es tracta.
- POEMES:Aprenem poemes d'alguna de les fruites o els creem nosaltres mateixos.
- CÀLCUL: Sumem (per exemple les quantitats de dos cistells), restem (traiem fruites d'un cistell), multipliquem (tenim per exemple tres cistells amb el mateix nombre de fruites cadascun), dividim (per exemple, repartim les fruites en els cistells de manera que quedin les mateixes a cadascun).
- PROBLEMES: Per exemple, tenim 6 pomes en un cistell i se'n fan malbé la meitat. Quantes pomes bones queden?
Aquestes són només algunes idees, segur que se us acudeixen moltes més! Espero que us sigui molt útil!
CASTELLANO:
- SILUETA: Asociamos
las imágenes con su silueta, lo podemos hacer jugando al memory.
- COLOR:
Clasificamos las frutas en cestos por colores, en este pack tenemos 4: rojo,
verde, amarillo y morado.
- SIMETRÍA: Muchas
de las frutas son simétricas, las podemos recortar por la mitad para unirlas o
podemos pedir que con un lápiz o rotulador marquen el eje de simetría.
- GRANDE-PEQUEÑO:
Clasificamos las frutas según su tamaño, cada una en su cesto correspondiente.
También podemos juntar cada fruta con su versión más pequeña.
- PUZZLE: Recortamos más grande o más pequeño para aumentar la dificultad.
- PUZZLE: Recortamos más grande o más pequeño para aumentar la dificultad.
- ESCRITURA:
Trabajamos la escritura del vocabulario que estamos trabajando.
- TEMPORADA: Clasificamos
las frutas según su temporada. ¿Cuáles son de esta temporada?
- SERIES: series
combinando las frutas, por ejemplo, por colores.
- CONTEO: Escribimos
en cada cesto el número de frutas a colocar.
- ALIMENTOS
SALUDABLES: Hablamos de si las frutas y verduras son alimentos saludables.
¿Comemos la cantidad recomendada al día? ¿Cuáles nos gustan más?
- VOCABULARIO:
Trabajamos el vocabulario de frutas y verduras. Las nombramos, escribimos,
utilizamos en frases…
- DICTADO DE
FRUTAS: Decimos al niño o niña una fruta y la tiene que encontrar y colocar y
así una detrás de otra. Es un tipo de dictado en el que no hace falta saber
escribir.
- ADIVINANZAS:
Jugamos a las adivinanzas. Os dejo algunos enlaces:
- ¿QUÉ FRUTA SOY?
Cogemos una tarjeta y el compañero/a no puede verla. A continuación, hacemos
preguntas de SI/NO hasta que adivinemos de qué fruta se trata.
- POEMAS: Aprendemos
poemas de algunas de las frutas o los creamos nosotros mismos.
- CÁLCULO: Sumamos
(por ejemplo, las cantidades de dos cestos), restamos (quitamos frutas de un
cesto), multiplicamos (tenemos por ejemplo tres cestos con el mismo número de
frutas cada uno), dividimos (por ejemplo, repartimos las frutas en los cestos
de manera que queden las mismas en cada uno).
- PROBLEMAS: Por
ejemplo, tenemos 6 manzanas en un cesto y se estropean la mitad. ¿Cuántas manzanas
buenas quedan?
Estas son solamente
algunas ideas, ¡seguro que se os ocurren muchas más! ¡Espero que os sea muy
útil!
AQUÍ TENÉIS EL COMBO PARA DESCARGAR: Combo-fruiti
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada