Passa al contingut principal

COMBO-FRUITI

CATALÀ:
- SILUETA: Associem les imatges amb la seva silueta, ho podem fer jugant al memory.
- COLOR:Classifiquem les fruites en cistells per colors, en aquest pack en tenim 4: vermell, verd, groc i lila.
- SIMETRIA:Moltes de les fruites son simètriques, les podem retallar per la meitat per unir o podem demanar-los que amb un llapis o retolador marquin l'eix de simetria.
- GRAN-PETIT:Classifiquem les fruites segons la mida, cadascuna al seu cistell corresponent. També podem ajuntar cada fruita amb la seva versió més petita.
- PUZZLE: Retallem més gran o més petit per augmentar la dificultat.
- ESCRIPTURA:Treballem l'escriptura del vocabulari que estem treballant.
TEMPORADA:Classifiquem les fruites segons la seva temporada.Quines són les fruites d'aquesta temporada?
- SERIES:Fem series combinant les fruites, per exemple per colors.
- COMPTEIG: Escrivim a cada cistell el nombre de fruites que haurem de col·locar.
- ALIMENTS SALUDABLES:Parlem de si les fruites i verdures són aliments saludables. En mengem les quantitats recomanades al dia? Quines ens agraden més?
- VOCABULARI: Treballem el vocabulari de fruites i verdures.Les anomenem, escrivim, utilitzem en frases...
- DICTAT DE FRUITES: Diem al nen o nena una fruita i l'ha de trobar i col·locar i així una darrera l'altra. És un tipus de dictat on no cal saber escriure.
- ENDEVINALLES:Juguem a les endevinalles. Us deixo alguns enllaços:
 Vídeo d'endevinalles en català
Endevinalles de fruites
Endevinalles de fruites i verdures
Descripcions de fruites
- QUINA FRUITA SOC? Agafem una targeta i el company/a no la pot veure. A continuació fem preguntes de sí/no fins que endevinem de quina fruita es tracta.
- POEMES:Aprenem poemes d'alguna de les fruites o els creem nosaltres mateixos.
- CÀLCUL: Sumem (per exemple les quantitats de dos cistells), restem (traiem fruites d'un cistell), multipliquem (tenim per exemple tres cistells amb el mateix nombre de fruites cadascun), dividim (per exemple, repartim les fruites en els cistells de manera que quedin les mateixes a cadascun).
- PROBLEMES: Per exemple, tenim 6 pomes en un cistell i se'n fan malbé la meitat. Quantes pomes bones queden? 
Aquestes són només algunes idees, segur que se us acudeixen moltes més! Espero que us sigui molt útil!

CASTELLANO:
- SILUETA: Asociamos las imágenes con su silueta, lo podemos hacer jugando al memory.
- COLOR: Clasificamos las frutas en cestos por colores, en este pack tenemos 4: rojo, verde, amarillo y morado.
- SIMETRÍA: Muchas de las frutas son simétricas, las podemos recortar por la mitad para unirlas o podemos pedir que con un lápiz o rotulador marquen el eje de simetría.
- GRANDE-PEQUEÑO: Clasificamos las frutas según su tamaño, cada una en su cesto correspondiente. También podemos juntar cada fruta con su versión más pequeña.
- PUZZLE: Recortamos más grande o más pequeño para aumentar la dificultad.
- ESCRITURA: Trabajamos la escritura del vocabulario que estamos trabajando.
- TEMPORADA: Clasificamos las frutas según su temporada. ¿Cuáles son de esta temporada?
- SERIES: series combinando las frutas, por ejemplo, por colores.
- CONTEO: Escribimos en cada cesto el número de frutas a colocar.
- ALIMENTOS SALUDABLES: Hablamos de si las frutas y verduras son alimentos saludables. ¿Comemos la cantidad recomendada al día? ¿Cuáles nos gustan más?
- VOCABULARIO: Trabajamos el vocabulario de frutas y verduras. Las nombramos, escribimos, utilizamos en frases…
- DICTADO DE FRUTAS: Decimos al niño o niña una fruta y la tiene que encontrar y colocar y así una detrás de otra. Es un tipo de dictado en el que no hace falta saber escribir.
- ADIVINANZAS: Jugamos a las adivinanzas. Os dejo algunos enlaces:
- ¿QUÉ FRUTA SOY? Cogemos una tarjeta y el compañero/a no puede verla. A continuación, hacemos preguntas de SI/NO hasta que adivinemos de qué fruta se trata.
- POEMAS: Aprendemos poemas de algunas de las frutas o los creamos nosotros mismos.
- CÁLCULO: Sumamos (por ejemplo, las cantidades de dos cestos), restamos (quitamos frutas de un cesto), multiplicamos (tenemos por ejemplo tres cestos con el mismo número de frutas cada uno), dividimos (por ejemplo, repartimos las frutas en los cestos de manera que queden las mismas en cada uno).
- PROBLEMAS: Por ejemplo, tenemos 6 manzanas en un cesto y se estropean la mitad. ¿Cuántas manzanas buenas quedan?
Estas son solamente algunas ideas, ¡seguro que se os ocurren muchas más! ¡Espero que os sea muy útil!

AQUÍ TENÉIS EL COMBO PARA DESCARGAR: Combo-fruiti

















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La