Passa al contingut principal

EL GLOBUS/EL GLOBO

CATALÀ:

Idea de joc extreta del llibre: Badia, D., Vilà, M. (2016). Jocs d’expressió oral i escrita. Eumo Editorial.

És un joc de simulacre per treballar l'expressió oral on es proposa a l'alumnat la següent situació: 

"Imagineu-vos que heu estat elegits entre tota la població i us han proposat de viatjar amb globus aerostàtic cap a una terra desconeguda per organitzar una nova societat, una societat millor. Aquesta terra té unes condicions climàtiques i geològiques semblants a les del lloc on viviu actualment, però no hi viu ningú, és una terra verge. En un moment del viatge, us apropeu a una muntanya que té un cim molt alt i us adoneu que el globus no pot enlairar-se prou per sobrevolar el cim. L’única possibilitat de supervivència del grup és que algú de vosaltres salti del globus amb un paracaigudes. Heu d’establir un criteri tan racional com sigui possible per decidir qui saltarà."

Els alumnes llegeixen la situació i cadascú agafa una targeta que és la que haurà de defensar.

Descarrega aquí:

Globus i explicació

Targetes professions

CASTELLANO:

Idea de juego extraído del libro: Badia, D., Vilà, M. (2016). Jocs d’expressió oral i escrita. Eumo Editorial.

Es un juego de simulacro para trabajar la expresión oral donde se propone al alumnado la siguiente situación: 

"Imaginad que habéis sido elegidos entre toda la población y os han propuesto viajar en globo aerostático hacia una tierra desconocida para organizar una nueva sociedad, una sociedad mejor. Esta tierra tiene unas condiciones climáticas y geológicas parecidas al lugar donde vivís actualmente, pero no vive nadie, es una tierra virgen. En un momento del viaje os acercáis a una montaña que tiene una cima muy alta y os dais cuenta que el globo no puede alzarse lo suficiente. La única posibilidad de supervivencia del grupo es que alguno de vosotros salte del globo con paracaídas. Debéis establecer un criterio tan racional como sea posible para decidir quién saltará."

Los alumnos leen la situación y cada uno coge una targeta que es la que tendrá que defender. 

Descarga aquí: 

Globo y explicación

Tarjetas profesiones



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La