Passa al contingut principal

TAST DE LLIBRES/CATA DE LIBROS

 CATALÀ:

Hola a tothom!

Avui us porto un recurs que vaig conèixer com a “Book tasting” ja que he vist que és una pràctica que es fa a altres llocs però no l’he vista aquí, així que l’he traduït com a “Tast de llibres”.

I es tracta d’això, oferir als nostres alumnes una tria de llibres que podran “tastar” en una sessió. No es tracta doncs d’aprofundir en una lectura, al contrari, poder-ne fer uns quants “per sobre”.

I per què ens pot servir això? Jo ho he fet servir sobretot a l’inici de curs, quan els alumnes arriben a la nova aula, amb la corresponent biblioteca i no saben per on començar. En comptes de deixar-los els llibres i que remenin sense cap consigna, el tast de llibres proposa fer-ho de manera atractiva: es tracta de preparar l’aula com si fos un restaurant on provaran el “menú del dia”.

Com ho fem? Posem a cada taula uns quants llibres al mig que faran “d’aperitius” i a cada lloc individual tres llibres: seran l’entrant, el primer plat i les postres!

Els alumnes fullegen els llibres i responen les preguntes (senzilles, només per centrar l’atenció en alguns aspectes). Si acabat el menú queda temps, podem tastar els aperitius.

Podem fer-ho varis dies per anar canviant la temàtica: llibres de coneixements, contes, revistes, etc.

Material: Aquí us deixo els menús que he preparat (tríptics), en color i blanc i negre, les estovalles individuals (per imprimir a din-a3, rètols per les taules i rètols de reservat (per fer-ho tot més real). 

Hi ha veritables experts en el tema, una d’elles és l’autora de la imatge de l’aula: l’Alyssa teaches. Al seu blog, trobareu molta més informació per fer un veritable tast de qualitat: https://alyssateaches.com/

Aquí teniu l’enllaç directe a l’entrada: https://alyssateaches.com/how-to-host-a-book-tasting/

Estovalles individuals

Tríptic a color

Tríptic en blanc i negre

Rètols taules (1 a 8)

Rètol reservat

Espero que us animeu! 😊

CASTELLANO:

¡Hola a todxs!

Hoy os traigo un recurso que conocí como “Book tasting” ya que he visto que es una práctica que se hace en otros lugares, pero no la he visto aquí, así que la he traducido como “Cata de libros”.

Y se trata de eso, ofrecer a nuestros alumnos/as una selección de libros que podrán “catar” en una sesión. No se trata pues de profundizar en una lectura, al contrario, pueden hacer unas cuantas “por encima”.

¿Y para qué nos sirve esto? Yo lo he utilizado sobre todo a inicio de curso, cuando los alumnos/as llegan a la nueva aula, con su biblioteca y no saben por donde empezar. En vez de dejarles los libros y que los miren sin ninguna consigna, la cata de libros propone hacerlo de manera atractiva: se trata de preparar el aula como si fuera un restaurante donde probarán el “Menú del día”.

¿Cómo lo hacemos? Ponemos en cada mesa unos cuantos libros en medio que serán los “aperitivos” y en cada lugar individual tres libros: serán el entrante, el segundo plato y los postres.

Los alumnos hojean los libros y responden las preguntas (sencillas, solamente para centrar la atención en algunos aspectos). Si acabado el menú queda tiempo, podemos probar los aperitivos (aquellos libros que están en medio)

Podemos hacerlo varios días con diferentes temáticas: libros de conocimientos, de fantasía, revistas, etc.

Material: aquí os dejo los menús que he preparado (trípticos) y el mantel individual (para imprimir a din-a3, carteles para las mesas (hasta 8 mesas) y carteles de reservado, todo para hacerlo todo más real.

Si queréis saber mucho más sobre esta práctica hay verdaderos expertos en el tema, una de ellas es la autora de la imagen del aula: Alyssa teaches. En su blog, encontraréis mucha más información para hacer una degustación de calidad: https://alyssateaches.com/

Aquí tenéis el enlace directo a la entrada: https://alyssateaches.com/how-to-host-a-book-tasting/

¡Espero que os animéis!

Tríptico cata de libros

Manteles individuales

Carteles mesas (1-8)

Cartel reservado





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La