CATALÀ:
Avui seguim amb
l’apartat 4 del Programa. Aquí en teniu el resum
En aquest cas, treballem la rima a partir de contes que contenen rimes. Es tracta que la mestra llegeixi el conte exagerant la mètrica i la rima per animar els nens i nenes a que escoltin activament i que anticipin. Abans de llegir les històries següents, comproveu la seva comprensió del que és rimar i insistiu perquè escoltin les paraules que rimen. Al final, teniu les imatges dels personatges que hi apareixen, per ajudar amb suport visual a aquesta anticipació i, a la vegada, comprensió.
Aquí teniu els tres contes:
Conte rimat La rateta presumida
CASTELLANO
Continuamos con
el apartado 4 del programa de conciencia fonológica: rimar.
En este caso,
trabajaremos la rima a partir de cuentos que contengan rimas. Por ejemplo, el
cuento de los tres cerditos, donde se repite la rima que pronuncia el lobo cada
vez que llega a una casita: “Soplaré, soplaré y la casa derribaré”.
Se trata de que la maestra lea el cuento exagerando la métrica y la rima para
animar a los niños y niñas a que escuchen activamente y que anticipen. Antes de
leer la historia, comprobad la comprensión del alumnado sobre lo que es rimar e
insistid para que escuchen las palabras que riman. También podéis enseñar las
imágenes de los personajes que aparecen, para ayudar con soporte visual a esta
anticipación y, a la vez, su comprensión.
Enlace: Cuento Los 3 cerditos
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada