Passa al contingut principal

CONTES RIMATS/CUENTOS RIMADOS

CATALÀ: 

Avui seguim amb l’apartat 4 del Programa. Aquí en teniu el resum

En aquest cas, treballem la rima a partir de contes que contenen rimes. Es tracta que la mestra llegeixi el conte exagerant la mètrica i la rima per animar els nens i nenes a que escoltin activament i que anticipin. Abans de llegir les històries següents, comproveu la seva comprensió del que és rimar i insistiu perquè escoltin les paraules que rimen. Al final, teniu les imatges dels personatges que hi apareixen, per ajudar amb suport visual a aquesta anticipació i, a la vegada, comprensió.

Aquí teniu els tres contes:

Conte rimat Els tres porquets

Conte rimat En Patufet

Conte rimat La rateta presumida

CASTELLANO

Continuamos con el apartado 4 del programa de conciencia fonológica: rimar.

En este caso, trabajaremos la rima a partir de cuentos que contengan rimas. Por ejemplo, el cuento de los tres cerditos, donde se repite la rima que pronuncia el lobo cada vez que llega a una casita: “Sopla, sopla y la casa derriba”. Se trata de que la maestra lea el cuento exagerando la métrica y la rima para animar a los niños y niñas a que escuchen activamente y que anticipen. Antes de leer la historia, comprobad la comprensión del alumnado sobre lo que es rimar e insistid para que escuchen las palabras que riman. También podéis enseñar las imágenes de los personajes que aparecen, para ayudar con soporte visual a esta anticipación y, a la vez, su comprensión.

Enlace: Cuento Los 3 cerditos



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La