Passa al contingut principal

PARAULES CURTES I LLARGUES/PALABRAS CORTAS Y LARGAS

 CATALÀ:

Una altra activitat per treballar l'apartat 5 del programa de consciència fonològica de l'Enriqueta Garriga: Paraules i frases. Els alumnes han de desenvolupar la consciència que el llenguatge està format per cadenes de paraules. Aquí teniu el programa i aquí el resum.

Sovint els nens i nenes presenten confusions per separar la forma del significat. Independentment de la seva llargada, una de les paraules es refereix a un objecte familiar que és significativament més gran que l’altre. Aquest disseny obliga al nen/a a dissociar la forma del significat a l’hora de valorar la llargada. Per fer el joc, pronunciar un parell de paraules (per exemple, cotxe i ambulància) i preguntar al nens quina paraula pensen que és més llarga. Quan  hagin contestat, gireu la targeta i ensenyeu les paraules impreses escrites de manera que puguin comprovar ho.

Descarrega aquí: Digues quina paraula és més llarga

CASTELLANO:

Otra actividad para trabajar el apartado "Palabras y frases" del programa de conciencia fonológica. A menudo los niños y niñas se confunden al separar la forma del significado. Independientemente de su longitud, una de las palabras se refiere a un objeto familiar significativamente más grande que el otro. Este diseño obliga al niño/a a disociar la forma del significado cuando toca valorar su longitud. Para hacer el juego, pronunciad un par de palabras (por ejemplo, coche y ambulancia) y preguntad a los niños y niñas qué palabra creen que es más larga. Cuando hayan respondido, girad la tarjeta y enseñad las palabras impresas escritas de manera que puedan comprobarlo.

Descárgalo aquí: Di qué palabra es más larga




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La