CATALÀ:
Una altra activitat per treballar l'apartat 5 del programa de consciència fonològica de l'Enriqueta Garriga: Paraules i frases. Els alumnes han de desenvolupar la consciència que el llenguatge està format per cadenes de paraules. Aquí teniu el programa i aquí el resum.
Sovint els nens i nenes presenten confusions per separar la forma del significat. Independentment de la seva llargada, una de les paraules es refereix a un objecte familiar que és significativament més gran que l’altre. Aquest disseny obliga al nen/a a dissociar la forma del significat a l’hora de valorar la llargada. Per fer el joc, pronunciar un parell de paraules (per exemple, cotxe i ambulància) i preguntar al nens quina paraula pensen que és més llarga. Quan hagin contestat, gireu la targeta i ensenyeu les paraules impreses escrites de manera que puguin comprovar ho.
Descarrega aquí: Digues quina paraula és més llarga
CASTELLANO:
Otra actividad para trabajar el apartado "Palabras y frases" del programa de conciencia fonológica. A menudo los niños y niñas se confunden al separar la forma del significado. Independientemente de su longitud, una de las palabras se refiere a un objeto familiar significativamente más grande que el otro. Este diseño obliga al niño/a a disociar la forma del significado cuando toca valorar su longitud. Para hacer el juego, pronunciad un par de palabras (por ejemplo, coche y ambulancia) y preguntad a los niños y niñas qué palabra creen que es más larga. Cuando hayan respondido, girad la tarjeta y enseñad las palabras impresas escritas de manera que puedan comprobarlo.
Descárgalo aquí: Di qué palabra es más larga
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada