Passa al contingut principal

NÚVOLS DE SÍL·LABES/NUBES DE SÍLABAS

 CATALÀ:

Comencem nou apartat de consciència fonològica (apartat 6: Consciència de síl·laba), aquí teniu el Programa de l'Enriqueta Garriga i aquí el resum que en vaig fer jo.

En aquesta activitat, reforcem l'habilitat dels nens i nenes per analitzar paraules en síl·labes demanant que piquin i comptin síl·labes en diferents paraules per a poder-les classificar correctament. Per al format he utilitzat paraules en núvols que han de col·locar al cel corresponent segons el nombre de síl·labes del dibuix. 

Recordeu que per a treballar la consciència fonològica no cal saber llegir però en el cas que ho vulgueu treballar podeu demanar que posteriorment escriguin les paraules. Aquest material també us pot servir per escriure frases amb les paraules, fer diferents tipus de classificació, etc.

Podeu descarregar aquí: Núvols de síl·labes

CASTELLANO

Empezamos nuevo apartado de conciencia fonológica (Conciencia de sílaba), en este caso reforzamos la habilidad de los niños y niñas para analizar palabras en sílabas pidiéndoles que piquen y cuenten las sílabas en diferentes palabras para poder clasificarlas correctamente. para el formato he utilizado palabras en nubes que tienen que colocar en el cielo correspondiente según el número de sílabas del dibujo.

Recordad que para trabajar la conciencia fonológica no hace falta saber leer pero en el caso que lo queráis trabajar podéis pedir que posteriormente escriban las palabras. Este material también os puede servir para escribir frases con las palabras, hacer diferentes tipos de clasificación, etc.

Podéis descargar aquí: Nubes de sílabas




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La