Passa al contingut principal

POSICIONS/ES. MEMORIA VISUAL ORTOGRAFIA

 CATALÀ:

En Daniel Gabarró en el seu llibre "Dominar l'ortografia" de Boira editorial, assegura que la diferència entre la gent que escriu sense faltes i l aque sí és que els primers són capaços de memoritzar visualment les paraules que veuen escrites. Per tant, si som capaços de recordar amb claredat i seguretat les paraules correctament, les escriurem bé. Doncs per molt que estudiem les normes, la majoria no responen a cap (la paraula herba per què porta h o va amb b?). Per això, hem d'entrenar la memòria visual, amb aquest material els alumnes es col·loquen per parelles i disposen cinc elements a l'atzar a la fila. Després, la parella agafa la targeta i li fa les preguntes mirant els elements per comprovar que ho fa bé. 

He fet targetes amb animals, fruites i verdures, figures i lletres. Amb deu minuts al dia, de manera divertida i manipulativa, millorarem significativament la memòria visual del nostre alumnat. 

Descarrega aquí: Posicions

CASTELLANO: 

Daniel Gabarró, en su libro "Dominar la ortografía" de la editorial Boira, asegura que la diferencia entre las personas que escriben sin faltas y las que sí es que las primeras son capaces de memorizar visualmente las palabras cuando las ven escritas. Por tanto, si somos capaces de recordar con claridad y seguridad las palabras correctamente, las escribiremos bien. Por mucho que estudiemos las normas de ortografía, la mayoría de palabras no responden a ninguna (¿Por qué hierba es con b o con h?). Para ello, debemos entrenar la memoria visual. Con este material, lxs alumnxs se colocan por parejas, disponen cinco elementos al azar en la fila y memoriza uno de ellos la fila y después, la pareja le hace las preguntas mirando los elementos comprobando que responde bien. 

He hecho tarjetas de animales, frutas y verduras, figuras y letras. Con 10 minutos al día, oralmente y de manera divertida y manipulativa, mejoraremos significativamente la memoria visual de los alumnos y las alumnas. 

Descarga aquí: Posiciones



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La