Passa al contingut principal

TARGETES AMB MATERIAL/TARJETAS CON MATERIAL

CATALÀ:

Targetes seqüenciades on s'introdueixen les lletres una a una i aquestes es van sumant a les noves paraules i frases que apareixen. És a dir, comencem per la lletra P i apareixen només frases i paraules amb la P i les vocals. A la segona targeta introduïm la L, per tant, en aquesta targeta ja apareixen paraules i oracions amb les lletres P i L i així successivament acabant amb les travades.

Per treballar-les podeu imprimir-les i enganxar cadascuna per davant i per darrera i plastificar, ja estan per colors. 

Per aconseguir-les heu de seguir els passos que s'especifiquen al post d'instagram. 

Pel que fa al material manipulatiu adjuntat té moltes possibilitats. Per a cada targeta de lectura hi ha unes paraules (a lletra i el dibuix)i podeu treballar amb aquest material paral·lelament amb les targetes. Alguns exemples d'activitats són:

- Unir paraula i dibuix.

- Unir paraules amb diferents tipus de lletra. Ex. ratolí-RATOLÍ

- Trobar les paraules que van amb una targeta.

- Classificar paraules segons la lletra amb la que comencen.

Per desar-les us recomano que guardeu cada targeta amb les seves paraules. Per exemple les targetes podeu guardar-les de cinc en cinc.

Llistat de paraules per tarjeta

Dibuixos i paraules lligada

Dibuixos i paraules impremta

Dibuixos i paraules pal

CASTELLANO:

Tarjetas secuenciadas donde se introducen las letras una a una y estas se van sumando a las nuevas palabras y frases que aparecen. Es decir, empezamos por la letra P y aparecen solamente oraciones y palabras con la P y las vocales. En la segunda tarjeta introducimos la L y, por lo tanto, en esta tarjeta aparecen ya palabras y oraciones con las letras P y L i así sucesivamente acabamos con las trabadas.

Para trabajarlas podéis imprimirlas y pegarlas cada una con su correspondiente por delante y por detrás y plastificar. Ya están por colores.

En cuanto al material manipulativo se trata de unas imágenes y sus palabras que corresponden a cada tarjeta. Para cada tarjeta hay unas palabras que podéis ver en el listado. Tiene infinitas posibilidades. Algunas ideas son:

- Unir palabra y dibujo

- Clasificar palabras según la letra que empiezan.

- Unir diferentes tipos de letra. Ej. campana-CAMPANA

- Buscar las palabras correspondientes a una tarjeta.

Os recomiendo que para guardarlo lo hagáis cada tarjeta con sus palabras. Por ejemplo guardad las tarjetas de cinco en cinco.

Listado de palabras por tarjeta

Dibujos y palabras ligada

Dibujos y palabras imprenta

Dibujos y palabras mayúscula







Comentaris

  1. Donde me puedo descargar las tarjetas secuenciadas? En que en el documento con los dibujos y palabras no están.
    Gracias

    ResponElimina
  2. Ei!! Volia passar-me per agraïr la super currada que has fet, és de lo més útil que he trobat per Internet, tant per canalla com per adults! Moltíssimes gràcies!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La