Passa al contingut principal

MEMORY FONEMA FINAL

  CATALÀ:

Seguim amb l'apartat de consciència fonològica número 7: sons inicial i final, aquí teniu el Programa de l'Enriqueta Garriga i aquí el resum que en vaig fer jo.

En aquest cas presentem un joc per fer parelles de paraules que tinguin el mateix so final, recordem que per treballar la consiència fonològica no cal saber llegir ni escriure, però també podem utilitzar les mateixes imatges per fer d'altres jocs on si es requereixi dominar la lectoescriptura.

He fet quatre paraules per fonema final així podem jugar vàries vegades canviant els dibuixos i que no es faci repetitiu o simplement juguin de memòria per les imatges. També podríem jugar a fer grups de quatre.

Podem anar afegint els fonemes a mida que els anem treballant i que cada vegada hi hagi més parelles. Si trobem que hi ha massa parelles i que seria un exercici massa difícil de memòria podem retirar els fonemes més consolidats.

Descarrega aquí: PARELLES FONEMA FINAL

CASTELLANO:

Seguimos con el apartado de conciencia fonológica número 7: sonidos inicial y final. En este caso presentamos un juego para hacer parejas de palabras que tengan el mismo sonido final, recordamos que para trabajar la conciencia fonológica no hace falta saber leer ni escribir pero podemos usar las imágenes para hacer otros juegos donde sí se requiera dominar la lectoescritura.

He hecho cuatro palabras por fonema final así podemos jugar varias veces cambiando los dibujos y que no se haga repetitivo o simplemente jueguen de memoria por las imágenes. También podemos jugar a hacer grupos de cuatro.

Podemos ir añadiendo los fonemas a medida que los vamos trabajando y que cada vez haya más parejas. Si encontramos que hay demasiadas parejas y que puede ser un ejercicio demasiado difícil memorísticamente, podemos retirar los fonemas más consolidados.

Descarga aquí:PAREJAS FONEMA FINAL



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMES 1/2/3/4/5/6 (CATALÀ)

Dossier que inclou les làmines explicatives i exercicis per fer a continuació. Està pensat per fer autònomament. El podem anar fent segons avancem la unitat, com a reforç del que hem treballat, per practicar a casa, per fer a estones a l'aula ordinària...espero que us serveixi! Descarrega aquí:  Dossier tema 1 Dossier tema 2 Dossier tema 3 Dossier tema 4 Dossier tema 5 Dossier tema 6 Fet a partir dels següents materials : - Oralpha : mètode d'alfabetització i comunicació oral en català  / Elaboració de continguts i redacció a cura de l'Associació Comissió de Formació ; Marta Vilar, coordinadora ; Magalí Serra ... [i 3 més] ; il·lustracions de Xevi Felip i Roser Corbera   - Parlem, llegim i escrivim amb la Nadia i en Li.  Carreres, M.; Ceña,T.; Cortiles, M. T.; Díez, J.; Galí,M.; Grabalosa, M.; Lozano, A.; Suárez , A. (coordinació);  Martín, C. (assessorament) ; Blanco, L. (il·lustracions).  Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Subdirecció General de Llengua i C

AULA ACOLLIDA. DOSSIER TEMAS 1/2/3/4/5/6 (CASTELLANO)

 E stos dossieres los creé cuando era maestra de “aula d’acollida” en castellano sería “aula de acogida”. No sé si existe en otras Comunidades Autónomas o cómo se les denomina, estaría encantada que me informarais a través de Instagram explicándome como es en vuestros centros y vuestra experiencia. Estas aulas consisten en una dotación que se da a los centros con cierto número de alumnado recién llegado de otros países. Este recurso tiene como finalidad que este alumnado aprenda el idioma para que pueda cuanto antes seguir las clases del aula ordinaria. Os podría dar mucha información, si tenéis curiosidad o cualquier duda me podéis preguntar. El máximo de horas que pueden estar en esta aula es la mitad de las horas lectivas aunque normalmente están muchísimo menos pues solo hay una maestra y se tienen que hacer grupos. Por eso estos dossieres . Es un recurso que me ha ido muy bien y han agradecido mucho las tutoras ya que durante las horas en el aula ordinaria a veces no pueden se

AULA ACOLLIDA LÀMINES TEMES 1/2/3/4/5

Aquí teniu totes les làmines per treballar els temes. El color del marc és diferent per a cada tema per evitar confusions. Aquestes làmines serveixen de suport a l'aula penjades en un lloc visible o quan fem les activitats és útil que els alumnes les puguin consultar. També les podem donar als alumnes perquè repassin els conceptes a casa o a l'aula ordinària. Aniré penjant les dels propers temes seguint l'ordre de la programació. Espero que us siguin útils! TEMA 1. Resum Tema 1. Preguntar i dir Tema 1. L'abecedari Tema 1. Distinció de sexe Tema 1. Nombres Tema 1. Nombres ordinals Tema 1. Vocabulari la roba Tema 1. Descripció general Tema 1. Descripció caràcter Tema 1. Taula per ajudar a la descripció Tema 2. Resum Tema   2. Demanar i di r Tema 2. Material escolar Tema 2. Situacionals Tema 2. Material escolar Tema 3. Resum Tema 3. Determinants Tema 3. Els colors Tema 3. Els pronoms personals Tema 3. Les formes Tema 3. Els interrogatius Tema 4. Resum Tema 4. La