CATALÀ:
Aquesta idea està extreta de la guia didàctica
ORALPHA: Mètode d’alfabetització i comunicació oral en català. La institució
editora és la Generalitat de Catalunya.
Els pictogrames són d’ARASAAC.
Quan se’ns pregunta com s’escriu un so, convé establir una relació entre grafia, so i gest, per ajudar la memorització. Per exemple, davant la pregunta “Com s’escriu pare”?, podem respondre “Amb la de pit”, mentre ens assenyalem el pit.
A continuació, tenim un possible abecedari que combina sons idèntics amb grafies diferents i grafies idèntiques amb sons diferents. Els criteris de la tria de les paraules de referència han estat que siguin una part del cos, que fàcilment podem assenyalar, o un estri de l’aula que podem mostrar. No sempre és possible trobar la paraula que segueixi aquests criteris. Llavors hem optat per una paraula que es pugui representar amb un gest o un dibuix fàcil. Per exemple, si ens pregunten “Com s’escriu faldilla”?, podem contestar “Amb la de foto”, mentre fem el gest de fer-nos una foto. En qualsevol cas, és important convenir una paraula per a cada grafia-so i un gest idèntic que anirem repetint.
Descarrega aquí: ABECEDARI
CASTELLANO:
Esta idea está extraída de la guía didáctica “ORALPHA:
Mètode d’alfabetització i comunicació oral en català”. La institución editora es
la Generalitat de Catalunya.
Los pictogramas son de ARASAAC.
Cuando se nos pregunta cómo se escribe un sonido, conviene
establecer una relación entre grafía, sonido y gesto, para ayudar a la
memorización. Por ejemplo, en la pregunta: “¿Cómo se escribe padre?” Podemos
responder: “con la P de pecho”, mientras nos señalamos el pecho.
Descarga aquí: ABECEDARIO
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada